Post-academische module: The osteopathic approach to obstetrics – gynecology – infertility.

Colette Peeters osteopaat behandelt zwangere

Osteopaat Colette Peeters zal in december in Kopenhagen een post-academische module (PAM) doceren voor The International Academy of Osteopathy (IAO) over de osteopathische benadering van verloskunde – gynaecologie – onvruchtbaarheid, meer bepaald externe en interne technieken.

Details van de opleiding

Veel vrouwen kampen vaak met  symptomen zoals incontinentie, postnataal ongemak, pijn tijdens het vrijen, prolapsus van de blaas, baarmoeder of dikke darm, verklevingen (littekenweefsel), nervus pudendus syndroom, staartbeenklachten, vaginale dysbiose, bekkenontstekingen, subfertiliteit, bekkenbodempijn en meer.Colette Peeters heeft als osteopaat een bijzondere interesse om deze klachten osteopathisch te behandelen. Een gynaecologische osteopathische behandeling kan de symptomen merkbaar verbeteren.

Na ruim 23 jaar ervaring in de niche gynaecologie, endometriose, onvruchtbaarheid, andrologie, coccygodynie en CPPS, deed Colette ontelbare interne vaginale en rectale onderzoeken en behandelingen.

Maandelijks assisteert Colette Peeters ook bij chirurgie met observatie van gynaecologische chirurgische ingrepen en IVF-procedures om haar kennis actueel te houden en de kloof tussen curatieve en functionele geneeskunde te dichten.

Interesse? Lees meer op de pagina van IAO en schrijf je in.