Algemene klachten

In de praktijk van osteopaat Colette Peeters kan iedereen terecht voor een behandeling op maat.

Als osteopaten leveren we een belangrijke bijdrage aan het onderzoek en de behandeling van symptomen en klachten die al aanwezig zijn. Maar het voorkomen van klachten en blessures nemen een steeds belangrijkere belangrijke plaats in.

Via manuele technieken kunnen we de doorbloeding stimuleren, de beweging verbeteren of compensatiemechanismen ondersteunen.
Onze behandeltechnieken omvatten manipulaties, mobilisaties, stretchings en faciale technieken om een wisselwerking tussen gewrichten, spieren, zenuwen, bloedvaten en organen te bekomen. Op die manier bevordert osteopathie de doorbloeding, stimuleert het beweging, verbetert het lichamelijk functioneren en helpt het zo de gezondheid te behouden of herstellen.

Alle technieken zijn aangepast aan de leeftijd en de aard van de problematiek.

• constipatie, prikkelbare darmsyndroom, maagpijn, reflux
  • kaakklachten, clinchen, knarsen, tongpersen
  • rug- en bekkenklachten, lumbago (hevige acute pijn in de onderrug), discusletsels, hernia of uitstraling in de benen (ischialgie), piriformissyndroom
  • nek of schouders (trapeziussyndroom, muisarm of RSI bijvoorbeeld), torticollis, whiplash, rotatorcuff syndroom
  • hoofdpijn, migraine, clusterhoofdpijn, nervus trigeminus syndroom, spanningshoofdpijn
  • duizeligheid, tinnitus, slikstoornissen
  • recidiverende sinusitis
  • blokkade voetbeentjes, inversie en eversie trauma’s
  • iliotibiaal frictiesyndroom, trochanter major pijnsyndroom
  • meniscus klachten
  • restless legs, veneuze insufficiëntie benen, krampen in de benen
  • liespijn
  • pubalgie
  • pijn bij ademen, ribblokkades, syndroom van Tietze
  • thoracic outlet syndroom

Evenwicht

We streven naar een evenwicht tussen de 5 grote systemen (WHO benchmarks), namelijk:

• de biomechanische structuren (gewrichten, spieren, ligamenten, …)
  • de respiratoire en circulatoire structuren (ademhaling, doorbloeding, …)
  • de neurologische en endocriene structuren (perifeer zenuwstelsel, autonoom zenuwstelsel, neuroendocriene systeem, proprioceptieve functies, …)
  • de biosociale structuren (omgevings-, socioeconomische-, culturele-, psychosociale factoren)
  • de bio-energetische structuren (het behouden van een evenwicht tussen de productie, het verdelen en de uitgave van energie)

Het doel van de osteopaat is de beweeglijkheid van deze structuren te onderzoeken en te corrigeren waar nodig.

Je krijgt een uitgebreid advies over de te volgen behandelstrategie.

Maak een afspraak bij onze therapeuten

Kevin Coulier

Tieners, volwassenen (m/v), andrologie (klachten aan het mannelijk kleine bekken, staartbeen en chronisch bekkenpijn).

Jolien De Pauw

Baby’s, zuigelingen, kinderen, zwangere vrouwen, volwassenen.

Jenny Van de Voorde

Baby’s, zuigelingen, kinderen, zwangere vrouwen, volwassenen.